Köpvillkor

Om Shaving by GUAPO

Företaget är en del av GUAPO Butiken För Män och har sitt säte i Luleå. Företagets organisationsnummer är: 556685-3072.
Vill du komma i kontakt med oss, skicka oss ett mail på info@guapo.se så återkommer vi inom kort. Alla frågor rörande din order hänvisar vi till order@guapo.se.

Allmänt

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Shaving by Guapo reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och skrivfel på webbplatsen exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Shavign by Guapo har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om en felaktig kampanjkod har använts, eller om ett felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Shaving by Guapo naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Shaving by Guapo fortsätter med beställningen.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt stämmer. 

Är något fel ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@guapo.se. Har du inte fått någon bekräftelse kan du ha uppgett en felaktig e-post, kontakta i detta fall vår kundtjänst. När paketet är skickat från oss får du en föravisering via e-post eller sms att din leverans är på väg.

Priser och kampanjer

Alla våra priser anges inkl. moms 25%. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning. Våra priser på utländska varor kan variera med den svenska kronans kurs och du kan därför se olika priser vid olika tillfällen. Alla våra erbjudanden gäller så länge lagret räcker.

Nyhetsbrev

Anmäl dig gärna till vårt Nyhetsbrev längst ned på sidan för att ta del av bra erbjudanden och kampanjer. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan uppstå på denna webbsida. OBS - priserna som visas i vår webbutik gäller endast vid köp online.

Leveranser

Vi har valt att samarbeta med Postnord på grund av deras trygga och snabba leveranser samt deras många och spridda utlämningsställen. I kassan kan du välja fraktsätt samt se den totala fraktkostnaden innan du godkänner din order.

Fraktkostnad & Leveranstid

Från 29 kr inom Sverige. Fri frakt på alla beställningar över 995 kr.
1-2 arbetsdagar med Posten Varubrev.
1-3 arbetsdagar med Posten MyPack.
Gäller lagervaror. Beställningsvaror kan ha längre leveranstid.

Posten Varubrev

1-2 vardagar (ej spårbart). Frakt från 29 kr. Fraktfritt över 995 kr.
Snabbaste leveranssättet som oftast delas ut till mottagaren redan vardagen efter inlämning (utom i vissa geografiska riktningar, se postnords hemsida). Ditt paket kommer direkt till din brevlåda om det inte är skrymmande. Skrymmande paket går till ditt närmaste utlämningsställe och hämtas efter att du blivit aviserad via sms eller e-post. Varubrev kan endast skickas på försändelser upp till 2 kg. På varubrev finns inget kollinummer för spårning och vi ansvarar ej för dessa försändelser. Välj Posten MyPack om du vill ha en försäkrad försändelse som är spårbar. 

Den 2 maj 2018 justerade Postnord sitt maxmått på varubrevet för att stämma med standardstorleken på fastighetsboxar. Om det nya maxmåttet överskrids och din beställning inte kan skickas som varubrev kommer vi per automatik att skicka det som ett Mypack istället och du får då hämta ut det på ditt närmsta Posten utlämningsställe efter sms avisering (inga extra avgifter tillkommer).

Posten MyPack

1-3 vardagar (spårbart). Frakt 79 kr. 
Snabb pakettjänst när du vill kunna spåra din försändelse. Ditt paket är framme på ditt utlämningsställe inom 1-3 vardagar, se www.posten.se för exakta leveranstider. När vi har skickat ditt paket får du en föravisering och hämtar sedan ut ditt paket på närmsta utlämningsställe efter att du mottagit en avisering från Posten via sms eller e-post. Du spårar din order via www.posten.se med ditt Kolli-ID som du får genom att maila vår kundtjänst och be om numret.

Handla online - Hämta i butik!

Fraktfritt!
Hämta din order i vår butik till samma låga priser som på nätet! Hämtning av din order i vår butik på Smedjegatan 5 i Luleå är kostnadsfritt. Du handlar som vanligt och gör klart betalningen online. Invänta e-post om att ordern finns klar för upphämtning. Medtag ordernummer samt giltig legitimation.

Beställning på lagervaror är oftast klar för upphämtning samma dag (invänta ändå e-post avisering) medan beställningsvaror kan ta lite längre tid. Efter lagd order meddelar vi dig alltid via e-post om beräknad leveranstid.

Utrikes Varubrev:

Leveranstiden för Posten Varubrev till övriga länder varierar beroende på vilket land du skickar till. Ordern får väga högst 2 kg (ej spårbart). Kontakta oss på info@guapo.se om du vill veta hur lång leveranstiden är till ditt land.

Lagerstatus / Leveranstid:

Snabba leveranser är viktiga för oss. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska kunna få en så snabb leverans som möjligt och eftersträvar "leverans redan nästa dag" på våra lagervaror. Gör du en order innan kl. 14.00 har du den oftast redan dagen efter. Beställer du en beställningsvara varierar leveranstiderna och vi meddelar dig via e-post efter lagd order om beräknad leveranstid.

Beställningsvaror

Om du beställer en "beställningsvara" har vi normalt inte denna produkt på lager för omgående leverans utan antingen väntar vi in en ny leverans eller också så beställer vi hem produkten till dig efter lagd order. Vid beställnings av en beställningsvara kontaktar vi dig via e-post och meddelar hur lång den beräknade leveranstiden är. Beställer vi hem en produkt särskilt till dig som vi normalt inte har på lager är beställningen bindande när produkten är beställd från leverantör. Det framgår i varans produkttext om så är fallet.

Du hittar lagerstatus "i lager" eller "beställningsvara" på samtliga produkter till höger om priset inne på varan. Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.

Betalsätt

I våra webbutiker kan du betala din order direkt med betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du kan även använda Klarna Direkt eller Direktbetalning via din internetbank, Vill du inte betala direkt kan du välja att få din beställning mot Klarna faktura (14 dagar, helt utan fakturavgifter) eller Klarna Konto (delbetalning). Läs mer om de olika betalsätten nedan.

När du besöker vår butik i Luleå kan du betala kontant eller med de flesta betal och kreditkorten inklusive American Express.

Nedan ser du våra olika betalsätt och de flesta av dem är kostnadsfria! För att göra betalningen så smidig och säker som möjligt använder vi oss av Klarnas Checkout kassa när du handlar online. En smidig lösning där alla olika betalsätt är samlade i en och samma betallösning. Om du inte vill att ditt köp ska gå via Klarna får du kontakta vår order mail order@guapo.se för manuell betalning till vårt egna bankgiro nummer.

Klarna Faktura

Kostnadsfritt - betala efter leverans!
Handla tryggt och enkelt genom att först få hem dina varor och därefter betala. En perfekt service så att du kan se varorna i verklighet innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna e-post så snart vi har skickat iväg din order. Du får därför fakturan precis innan ditt paket finns att hämta.

När du har fått din order har du upp till 14 dagar på dig att betala. Önskar du förlänga betaltiden så kan du logga in på Mitt Klarna och få ytterligare 10 dagar helt gratis.

> Läs mer om Klarna Faktura

Faktura företag 

Vi stödjer numera även företagsköp i vår Klarna Checkout kassa och du som köpare kan enkelt skifta mellan att handla som företag och som privatperson. Köpare identifieras med organisationsnumret och kan välja separata frakt– och faktureringsadresser.  Företaget måste i dagsläget vara registrerat i Sverige.

Kortbetalning

Betala direkt - kostnadsfritt!
Pengarna dras automatiskt när varan skickas och inga extra avgifter tillkommer. Vår kortbetalning går via Klarna och vi accepterar betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du väljer kortbetalning i steg 2 i Klarna checkout kassan, efter att du valt att slutföra din order.

Klarna Direkt

Betala direkt - kostnadsfritt! 
Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor. Du slipper hålla reda på kreditkort, bankdosa, telefonnummer eller en extra app. Det enda som behövs är Mobilt BankID.

> Se Klarnas video som beskriver hur det funkar.

Direktbetalning via din internetbank

Betala direkt - kostnadsfritt! 
Betala enkelt och tryggt via direkt banköverföring. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom, precis på samma sätt som du betalar dina räkningar. Våra direktbetalningar via bank sköts av Klarna

Klarna Konto (delbetalning)

Betala av dina köp i egen takt!
Dina köp samlas på en månadsfaktura. Det betyder en enda betalning - och du kan betala den med enbart ett klick på Klarnas hemsida eller i Klarnas app. Det är smidigt.

Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. En aviavgift om 29 kr oavsett antal köp tillkommer. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.

>Läs mer om Klarna Konto

Ångerrätt

Ibland blir det inte helt rätt men vi hoppas ändå att du är nöjd med din upplevelse hos oss! Nedan följer info om hur du returnerar varor. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta via mail så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad med 150 kr.

Returrätt

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara men om den inte är som du föreställt dig har du full retur – och bytesrätt i 14 dagar när du handlat hos oss. Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med alla originalförpackningar som ska komma till oss i ursprungligt skick. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. (Vi tar inte ut någon returavgift eller liknande). Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss och du får då ett mail med en ny uppdaterad version på antingen din faktura eller ditt kortköp.

OBS - Rakknivar är en hygienprodukt och kan endast returneras om plomberingen inte är bruten. Vill du kunna byta underkläder måste du själv uppge vid ordertillfället att du önskar dessa plomberade.

Viktig info gällande rakknivar: Om du upplever en defekt på en köpt Dovo rakkniv kan vi reklamera detta genom att skicka kniven direkt ned till fabrik. OBS - Dovo tar endast emot reklamationer om kniven inte varit hos tredje part, d.v.s. den får ej ha varit på slipning. Upplever du något fel ska du alltså reklamera kniven till oss innan du skickar den till någon annan för att vi ska kunna hjälpa dig. Kontakta vår kundtjänst på order@guapo.se vid reklamationer.

Så returnerar du

För att returnera en vara så sickar du varan/varorna paketerade som de kom i originalemballage med Posten till adressen:

Guapo i Luleå AB
Smedjegatan 5
972 35 Luleå

Bifoga namn med returen. Du ansvarar för att returen kommer fram till oss. Skicka ej som Rek, paket eller mot postförskott, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss. Räkna med ca 5 vardagar från det att du skickat returen. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. På grund av hygieniska skäl bytes underkläder och rakknivar endast om de är plomberade. Du måste meddela vår kundtjänst innan order om du önskar få dessa plomberade.

Byte?

Önskar du göra ett byte ber vi dig för snabbare hantering att lägga en ny order på den önskade varan. Du kan även bifoga en lapp i paketet med varan du önskar byta till men då tar det några dagar extra. Ny fraktkostnad tillkommer och faktureras separat vid utskick av den nya varan.

Återbetalning 

Vid återbetalning återbetalas dina pengar inom 30 dagar oavsett betalsätt.
Returen är först godkänd då varan inspekterats av vår personal. Returnerar du delar av sändningen återbetalas endast priset för de varor som returneras. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten (enligt Postens portotabell) återbetalas ej.
 
Vid betalsättet Klarna Faktura behöver du inte betala för varor som du vill returnera. Din faktura eller delar av den kommer att krediteras av oss så snart vi mottagit din retur. OBS - om förfallodatum på fakturan går ut innan vi mottagit din retur måste du göra inbetalningen till Klarna för att undvika påminnelseavgift alternativt själv flytta fram förfallodatum på fakturan. Detta kan göras via Klarnas självservice som finns på www.klarna.se alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Om du betalt in din faktura innan din retur registrerats kontaktas du av Klarna för återbetalning.

Har du betalt med kontokort eller direktbetalning kommer pengarna att sättas tillbaka på det konto de dragits ifrån inom 5-10 arbetsdagar efter godkänd retur.

Outlösta paket

För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad med 150 kr.

Reklamation

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på order@guapo.se För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med felbeskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand.

Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetelas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.

Ansvarsbegräsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Policy för cookies

Hur vi använder cookies

En cookie är en liten fil som ber om tillåtelse att placeras på din dators hårddisk. När du har godkänt detta, läggs filen till och cookies hjälper till att analysera webbtrafik eller låter dig veta när du besöker en viss webbplats. Cookies tillåter webbapplikationer att svara på dig som individ. Webapplikationen kan skräddarsy sin verksamhet efter dina behov, gillanden och ogillanden, genom att samla och komma ihåg information om dina preferenser.

Vi använder trafiklogg cookies för att identifiera vilka sidor som används. Detta hjälper oss att analysera data om webbsidor och förbättra vår hemsida för att skräddarsy den efter kundens behov. Vi använder endast denna information för statistiska analysändamål och sedan tas data bort från systemet.

Sammantaget hjälper cookies oss att ge dig en bättre webbplats, genom att vi kan övervaka vilka sidor du tycker är användbara och vilka du inte gillar. En cookie ger oss inte tillgång till din dator eller någon information om dig, annat än de uppgifter du väljer att dela med oss. Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig och du kan välja att acceptera eller avvisa cookies. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies, men du kan vanligtvis ändra din webbläsarinställning för att avvisa cookies om du föredrar det. Detta kan förhindra att du utnyttjar webbplatsen fullt ut. Genom att acceptera cookies på din dator så anser guapo.se att du ger din tillåtelse att cookies används vid besök på vår sida.

Om du nekar lagring av cookies kan du istället göra din beställning via e-post till order@guapo.se

Länkar till andra webbplatser

Vår webbplats kan innehålla länkar till andra intressanta webbplatser. Men när du har använt dessa länkar för att lämna vår webbplats, bör du notera att vi inte har någon kontroll över den andra webbplatsen. Därför kan vi inte ansvara för skyddet och integriteten av all information som du tillhandahåller när du besöker sådana webbplatser och sådana webbplatser regleras inte av denna sekretesspolicy. Du bör vara försiktig och titta på sekretesspolicyen som gäller för webbplatsen i fråga.

Analysverktyg för webbstatistik

shavingbyguapo.se använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bättre bild av hur besökare använder webbplatsen. Denna information används i syfte att utvärdera besöksstatistik för att förbättra sidans navigation, innehåll och struktur. Informationen sparas inte hos Shaving by Guapo.

Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning. Google kommer inte att koppla samman IP-adresser med andra data som Google innehar. Om du inte vill att dina besök på Shaving by Guapos webbplats ska visas i statistiken i Google Analytics kan du neka användningen av cookies genom att välja dessa inställningar i webbläsaren. Shaving by Guapo har ställt in så att all information som finns hos Google Analytics raderas kontinuerligt. Shaving ny Guapo använder Facebook Advertising cookies för att kunna rikta annonser till tidigare besökare på guapo.se Om du undrar över något kring detta, kontakta oss på info@guapo.se

Kontrollera din personliga information

Du kan välja att begränsa insamlingen eller användningen av din personliga information på följande sätt:

• När du blir ombedd att fylla i ett formulär på webbplatsen letar du efter rutan som du kan klicka för att indikera att du inte vill att informationen ska användas av någon för direkt marknadsföring.

• Om du tidigare har gett ditt godkännande att vi får använda din personliga information för direktmarknadsföring, kan du när som helst ändra dig genom att skriva till eller maila oss på info@guapo.se

Lista över cookies vi samlar in

> Klicka här för att se en tabell över de cookies vi samlar in och vilken information de lagrar.

Personuppgifter

Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen

GUAPO är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Genom att handla hos guapo.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter som du ger när du använder den här webbplatsen. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Shaving by Guapo lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilken information samlar vi in?

För att kunna hantera köp samt kundärenden relaterat till din order (kundtjänst) behöver vi samla in viss personlig information, vi behöver veta vem du är och vart du vill att dina varor ska levereras. Följande information samlar vi in:

Person- och kontaktinformation - namn, faktura- och leveransadress, e-postadress och mobiltelefonnummer. Om kunden väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.

Information om varor/köphistorik - detaljer angående de varor du har köpt samt din köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Vad gör vi med din information?

• Vi behöver veta vem du är och vart dina beställningar ska skickas.
• Kommunicera med dig gällande orderfrågor. Vi kan kontakta dig via e-post.
• Intern registrering.
• Vi kan använda informationen för att förbättra vår sida.
• Vi kan regelbundet skicka nyhetsbrev till den e-postadress du har angett.

Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part.

Vilka uppgifter delas?

Nedan ser du vilka företag vi delar information med samt varför vi gör det.

Betalleverantör - vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. Den betalleverantör som vi använder oss av är: Klarna.
    
Klarna säkerställer att din information samlas in med största möjliga hänsyn till din integritet. Önskar du mer information om hur Klarna värnar om din integritet kan du läsa deras dataskyddspolicy som detaljerat förklarar hur de hanterar dina personuppgifter samt Klarnas användning av cookies.

Fraktbolag - för att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

Nyhetsbrev - har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder MailerLite som hanterar vår prenumerationslista gällande e-postmarknadsföring där vi skickar e-post med bland annat kampanjer och nyheter till våra prenumeranter. MailerLite är en tredjepartsleverantör som kan komma att behandla din data med hjälp av industristandard teknik för att hjälpa oss att övervaka och förbättra vårt nyhetsbrev. MailerLites integritetspolicy finns på https://www.mailerlite.com/privacy-policy

Du kan avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom att klicka på länken för avregistrera som finns i slutet av varje nyhetsbrev.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

Rätten till tillgång. Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse. Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd. Du har när som helst rätt att begära radering av dina personuppgifter ur våra system (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).

Säkerhet

Vi är fast beslutna att se till att din information är säker. För att förhindra obehörig åtkomst eller avslöjande har vi infört lämpliga fysiska, elektroniska och ledande procedurer för att skydda och säkra den information vi samlar in på nätet.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.